Grębałów

Grębałów...

...  moja ojczyzna, moja kraina, mój dom.
A- A A+

banner pasek zdjęć

D.L. DSC02134  DSC02171 Koc.Kan.maj2 DSC07481

10:00 // 23.02.2019

Przyroda

Fenomenalny, interaktywny album NASA pokazuje całe piękno naszej planety

Ziemia to ewenement na skalę kosmiczną. To tętniący życiem organizm, który jest domem dla niezliczonych gatunków fauny i flory. Każdego dnia zaskakuje nas czymś nowym. I pomyśleć, ile jeszcze przed nami odkryć.

NASA kolejny raz pokazała, że jej misja odkrywania tajemnic świata dla całej ludzkości wciąż jest jak najbardziej aktualna oraz jest i będzie kontynuowana. Agencja postanowiła uczcić zjawiskowość Błękitnej Planety na 60. rocznicę swojego powstania i 50. rocznicę lądowania ludzi na Księżycu, przygotowując niesamowity album, który pozwoli nam dogłębniej poznać ten cudowny glob (zobacz tutaj). Dzieło najwybitniejszych na świecie naukowców zawiera najważniejsze i najnowsze informacje o najróżniejszych dziedzinach nauki oraz odkryciach.

Album o wymownym tytule Earth ma 168 strony i został opublikowany za darmo w różnych formatach. Możecie go też nabyć na własność i na pamiątkę w twardej oprawie za 53 dolary. Warto się z nim zapoznać. NASA prezentuje w nim dziesiątki wspaniałych zdjęć przedstawiających atmosferę naszej planety, pustynie, morza, oceany, rzeki, powierzchnię Ziemi, lód i śnieg, a to wszystko z perspektywy satelitów, które od 60 lat bezustannie obserwują Ziemię z perspektywy kosmosu.

Pewnie zastanawiacie się, dlaczego tak wielkie dzieło, do którego stworzenia potrzeba było dużego nakładu pracy, jest opublikowane za darmo. Pomysłodawcy projektu liczą, że wiedza na temat naszego świata "zainspiruje wszystkich do odkrywania, zrozumienia i docenienia planety, którą nazywamy naszym domem". Liczą oni też na to, że dzięki zawartym w albumie informacjom ludzie, którzy na co dzień borykają się z problemami swobodnego dostępu do czystej wody lub stali się ofiarami kataklizmów, zrozumieją istotę funkcjonowania naszej planety.

Źródło: GeekWeek.pl/Earth/NASA / Fot. Earth/NASA